Pazljivo pri nakupih čez mejo!

Tehnične izdelke lahko čez mejo še vedno pogosto dobimo po ugodnejših cenah kot pri nas, a naj pri nakupu teh izdelkov ne bo edina merodajna le primerjava cen, temveč je potrebno preveriti tudi, kako bo s popravilom, če bi se kupljeni  fotoaparat, računalnik ali hladilnik morda pokvarili.

Pazljivo pri nakupih čez mejo! (foto: shutterstock) shutterstock
28. 4. 2013

Izdelek, ki si ga kupila kjerkoli v EU in ima napako oziroma ne ustreza oglaševanemu izdelku, lahko v dveh letih vrneš prodajalcu in zahtevaš njegovo popravilo ali zamenjavo. Če se izkaže, da izdelka ni mogoče popraviti ali zamenjati v razumnem času ali brez težav, lahko zahtevaš vračilo denarja ali znižanje cene.

Garancija je v drugih državah EU običajno prostovoljna in ne obvezna!

Dveletna odgovornost prodajalca za napake na izdelku je torej v EU obvezna, prodajalec (ali proizvajalec) pa se lahko odloči, da bo kupcem ponudil tudi prostovoljno garancijo. Pogoji prostovoljne garancije (trajanje garancije, dodatni pogoji, potrošnikove pravice) so zapisani v splošnih pogojih, ki jih določi prodajalec sam.

Prodajalec ali proizvajalec tudi določita, kje lahko kupec uveljavlja garancijo. Če gre za t. i. EU-garancijo, lahko izdelek, ki ste ga kupili čez mejo, odnesete v popravilo tudi na pooblaščeni servis v Sloveniji.

V Sloveniji je garancija proizvajalca za nekatere izdelke (predvsem tehnične) obvezna, trajanje in pogoji pa so določeni z zakonom. V drugih državah EU je proizvajalčeva garancija običajno prostovoljna, zato dajalec garancije sam določi pogoje.

Uveljavljati garancijo ali stvarno napako?

Prostovoljna garancija prodajalca ali proizvajalca lahko zagotavlja potrošniku več prednosti kot pa odgovornost prodajalca za napake na izdelku. Mogoče bo dajalec garancije npr. priznal pravico do nadomestnega izdelka v času trajanja popravila. Lahko pa je tudi obratno in je garancija omejena, na primer velja samo za določene dele izdelka.

Pred odločitvijo, ali boste zahtevala popravilo izdelka na podlagi odgovornosti prodajalca za napako na izdelku ali na podlagi garancije, natančno preveri garancijske pogoje, ki jih je določil prodajalec ali proizvajalec. Kakorkoli se že boš odločila, vedeti moraš, da četudi ima izdelek garancijo, ta ne more nadomestiti dveletne zakonsko določene prodajalčeve odgovornosti za napake na izdelku. Torej, če si pri nakupu za izdelek dobila na primer enoletno prostovoljno proizvajalčevo garancijo, lahko ne glede na to pri prodajalcu uveljaviš svoje pravice na podlagi obvezne dveletne odgovornosti za izdelek z napako.

Na kratko!

  • Še pred nakupom izdelka v drugi državi članici EU preveri, ali je v garancijskih pogojih omogočeno, da lahko izdelek, če bi se pokvaril, popravijo tudi na pooblaščenem servisu v Sloveniji.
  • Če izdelka ne boš mogla popraviti na servisu v Sloveniji, se poveži s servisom v državi, kjer si ga kupila. Še pred tem se z dajalcem garancije posvetuj, kje bi lahko najlažje uveljavljala garancijo.
  • Vsekakor pa lahko svoj zahtevek uveljaviš tudi v trgovini, saj je prodajalec odgovoren za napake na izdelku še dve leti od prodaje.
  • Če boš pri uveljavljanju svojih pravic naletela na težave, lahko zaprosiš za pomoč naš EPC.

Več informacij na www.epc.si in www.zps.si.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri