Nasveti za soočanje s tragičnimi novicami

Še posebno občutljivi ljudje bi se morali znati zaščititi pred prevelikim čustvenim pritiskom, ki jih ustvarjajo še posebno tragične zgodbe.

16. 4. 2013

In takšnih zgodb je naša vsakodnevnica (še posebno spričo spletne vseprepredenosti z novicami iz vsega sveta) polna.

V nadaljevanju povzemamo nekaj nasvetov s spletnega portala Psychology Today:

  • 1. Pričakuj, da so tvoje reakcije intenzivnejše. Že samo dejstvo, da se zavedaš, da na tragične novice reagiraš burneje kot večina drugih ljudi, ti lahko pomaga. Vedi, da čustva pridejo in gredo, le da pri tebi vztrajajo malce dlje kot pri drugih ljudeh.
  • 2. Zaradi svoje občutljivosti se ne obtožuj. Svojo senzitivnost raje sprejmi. S svojim edinstvenim temperamentom stvari čutiš življenje, stvari in ljudi bolj globoko (beri: bolj bogato), kar je nekaj dobrega. Ker pa se v vsakem dobrem rado skriva tudi kaj manj dobrega, gre zgolj vzeti v zakup tudi dejstvo, da te bodo tragedije močneje pretresle.
  • 3. Poskušaj omejiti spremljati televizijska in video poročila. Vizualne podobe naredijo na posebno občutljive ljudi še močnejši vtis. Svoja čustva boš lažje obvladovala, če boš imela pod nadzorom količino novic, kar pa boš lažje dosegla, če bodo novice v tiskani obliki.
  • 4. Potolaži se in umiri svoje čute. Poslušaj tiho glasbo, privošči si vročo kopel, prižgi si dišečo svečko, pojdi na sprehod s kužkom, pocrkljaj mačko.
  • 5. Poveži se z razumevajočimi ljudmi. Pokliči prijatelja, svojo ženo, starše ali nekoga, s katerim se čutiš blizu. Povezava z drugimi ljudmi bo pomirila tvoj živčni sistem (četudi si sicer introvertirana oseba).
  • 6. Nauči se tehnike umirjanja. Lahko si pomagaš s kakšno od meditativnih tehnik ali omisliš kakšen zanimiv hobi, v katerem boš zares uživala. Pomaga ti lahko pravzaprav katerakoli dejavnost, s katero boš začutila, da si del nečesa večjega.
  • 7. Če je prehudo in če ti le lahko uspe, si dovoli (vsaj občasno) tudi spočiti od svojih čustev. Zelo občutljivi ljudje to sicer le redko zmorejo, a vsaj začasno si vendarle dovoli, da nekoliko sestopiš s čustvenega vrtiljaka.
  • 8. Pomisli na vse dobre ljudi tega sveta. Naslednji nadvse viralen citat (mr. Rogers) po enem od streljanj v ameriških šolah govori prav o tem: "Ko sem bil še deček in se je kaj hudega zgodilo, o čemer so poročali v poročilih, mi je mama svetovala: 'Bodi pozoren na ljudi, ki pomagajo. Vedno boš našel ljudi, ki pomagajo.' In do dandanes, še posebno v trenutkih 'katastrof', se spomnim na besede svoje mame, in vedno me potolaži misel, da je tam zunaj veliko ljudi, ki pomagajo in ki jim ni vseeno za ljudi tega sveta."
  • 9. Prakticiraj sočutje do sebe. Priznaj si, da so to težki trenutki zate osebno, saj ni enostavno biti občutljiv in globoko čuteč človek v tem trdem svetu. Nudi si vso podporo, ki jo potrebuješ. Tudi sama sebi bodi dober prijatelj.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri