Kartice zvestobe: Ko trgovec ve, da si noseča, še preden to izve tvoj oče!

30. 6. 2012
Kartice zvestobe: Ko trgovec ve, da si noseča, še preden to izve tvoj oče!

Kdaj pomisliš, kaj vse lahko o tebi povedo vse te kartice lojalnosti, popustov in raznoraznih pik s katerimi nas opremljajo trgovci, ti pa jih pridno nosiš v svoji denarnici in predložiš ob vsakem, še tako neznatnem nakupu?

Da bi bila ob razkritju vsega, kar je mogoče iz zbranih podatkov izvedeti o tebi, naravnost šokirana, je prepričan mag. Andrej Tomšič, namestnik Informacijske pooblaščenke, ki je za portal metinalista.si spisal nadvse zanimiv prispevek Nakupovalna distopija ali kdo si, ki vstopaš v mojo trgovino?

Naj ga na tem mestu citiramo v delu, kjer navaja že nekaj konkretnih primerov (zlo)rabe podatkov o strankah - zaenkrat le primerov iz tujine:

"V enem najbolj odmevnih primerov je New York Times pisal, kako je ameriški veletrgovec Target s pomočjo napovedovalne analitike na podlagi preteklih nakupov z veliko verjetnostjo uspel ugotoviti, ali je stranka noseča. Oče šestnajstletnice je v tem primeru za to izvedel kasneje kot trgovec ... Pri tem pa sploh ni šlo za kakšno briljantno novo oglaševalsko idejo ('Kaj ko bi začeli z oglasi za bodoče mamice, še preden se otrok rodi!'), temveč zgolj za izrabo že zbranih podatkov. In tu se skriva prava vrednost podatkov – spoznati nekoga tako dobro, preden se to 'vidi' oz. preden to 'vidijo' tudi drugi, saj takrat takšen podatek izgubi na vrednosti. Morda najbolj grozeč del v tej zgodbi pa je način, kako je trgovec poskušal prikriti, da ve, da je nekdo noseč, saj bi bilo to za posameznika najbrž 'neprijetno'. Reklamam za nosečnice dodaš še reklamo za kosilnico in ploščice za teraso, pa ne bo nihče posumil, kajne?"

In kaj lahko storiš, če te vse to vsaj malo skrbi? Za začetek zahevaj svoje osebne podatke, ki se obdelujejo v klubih zvestobe. Več o tem na spletni strani Informacijskega pooblaščenca.

Novo na Metroplay: Filip Flisar iskreno o obdobju, ko je končal kariero: "Bilo je težko …"