Eko novost: Sladoled in kava v užitni embalaži!

21. 10. 2013
Foto: WikiCell Designs (foto: Photo Courtesy of WikiCell Designs)
Photo Courtesy of WikiCell Designs

Bioinženir iz Harvarda, David Edwards, je razvil hranilno in okusno embalažo, ki se lahko umije ali olupi kot lupina sadja. Gre za okolju prijazno embalažo, ki je izdelana iz rastlinskih sestavin in je tako užitna kot biorazgradljiva, njen okus pa se prilagaja vsebini.

V njegovem podjetju WikiCell, kjer se posvečajo razvoju te embalaže so tako zapakirali že kavo, sadne sokove, jogurte, sir in sladoled. Ovoj slednjega je hrustljav, izdelan iz vlaken sladkornega trsa in ima okus čokolade.

Omenjeno podjetje tudi ni edino, ki je prišlo na to zanimivo idejo.

Burgerji v užitni embalaži

Brazilska veriga s hitro prehrano je eno od takšnih pogruntavščin na primer že ponudila svojim gostom, oglas za hamburgerje z jestljivo embalažo pa je na spletu postal tudi pravi viralni hit.

Kot boš videla v spodnjem videu, je večina gostov dobro sprejela eko novost, tako da za njimi prav zares ni ostalo ne drobtinice in ne ... embalaže ;)

Življenje brez embalaže!

A čeprav živil z užitno embalažo še nekaj časa ni pričakovati na naših trgovinskih policah, imamo potrošniki vso moč za zmanjšanje količin odpadne embalaže tudi tukaj in zdaj.

Da je možno preživeti brez plastične, kovinske in papirnate embalaže je npr. dokazala Petra Matos, ko se je leta 2011 odločila, da mesec dni ne bo uporabljala embalaže za enkratno uporabo. Preživeti mesec brez odpadkov je bil zanjo precejšen izziv, vendar ji je uspelo. Uporaba s seboj prinesenih plastičnih vrečk in vrečk iz blaga se je dobro obrestovala; le enkrat ji niso želeli postreči kruha na način, da bi ji ga dali v seboj prinešeno vrečko iz blaga. Ugotovila je, da bi z malo dodatnega napora lahko večino najpomembnejših živil nakupili brez embalaže.

Pakiranje hrane ni samoumevno!

Pakiranje hrane tudi sicer ni bilo vedno tako samoumevno.

Še par desetletij nazaj kupci niso pričakovali, da bo vsako živilo zavito in pakirano v več slojev plastike in kartona. Sadje in zelenjavo so preprosto prodajali na kmečkih tržnicah, mleko so distribuirali v steklenicah za ponovno uporabo, kuhana živila v menažnih posodah. Kupci so postopoma začeli sprejemati pakirana živila za kar obstaja več možnih razlag. Proizvajalci trdijo, da embalaža ščiti hrano pred fizičnimi poškodbami ter ohranja svežino, preprečuje dostop insektom ali okužbo z bakterijami. Vendar sodobni kupec embalaže ne izbere le zaradi višje kakovosti, zdravstvenih in higienskih vzrokov, ampak (predvsem) zaradi estetskih vzgibov.

Več branja na to zanimivo temo na portalu Ekologov brez meja.

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ