Bo Slovenija dala prednost dobičkom korporacij ali zdravju ljudi?

Potrošniške organizacije si že več kot desetletje prizadevamo za sprejem ukrepov, ki bodo potrošnikom pomagali izbirati živila, ki so dobra za njihovo zdravje.

20. 2. 2014

Jasna in pregledna prehranska tabela v obliki barvno kodiranih hranil (prehranski semafor) na prvi strani embalaže predpakiranega izdelka, je zato ena izmed njihovih ključnih zahtev.

Prehranski semafor bi moral biti 'obvezna oprema´ embalaže vseh predpakiranih živil – je opazen, enostaven in omogoča potrošnikom preprosto in hitro primerjavo podobnih izdelkov. Rezultati dokazujejo, da je prehranski semafor učinkovita preventiva pred nezdravimi nakupi, stroka je prav tako za, le prehranski lobiji ne.

Kako pa bo na Svetu za konkurečnost glasovala Slovenija?

ZPS je premierki Alenki Bratušek poslala poziv, naj v Bruslju stopi v bran učinkovitemu informiranju potrošnikov: Na Svetu za konkurenčnost glasujte 'Za potrošnike'.

»Danes in jutri v Bruslju poteka sestanek  Sveta za konkurenčnost, ki bo pod točko razno razpravljal tudi o tem, kako uporabiti 'mehanizme  spoštovanja konkurence in delovanja enotnega trga', da se ugodi italijanski prehrambni industriji (najbolj glasen je Ferrero), ki si na vse pretege prizadeva prižgati rdečo luč uporabi prehranskega semaforčka na embalaži prehrambnih izdelkov, ki  je v pomoč potrošnikom, ko kupujejo v britanskih supermarketih,« izpostavlja predsednica ZPS Breda Kutin in dodaja: »Prostovoljna shema deluje v VB od leta 2006 in postaja model za učinkovitejše informiranje potrošnikov, a je hkrati trn v peti pomembnemu delu prehrambne industrije, ki jo skrbi zmanjšanje  dobičkov. Kako bo glasovala Slovenija, ta hip še ni znano, nas pa lahko skrbi dejstvo, da je na sestanku kmetijskih ministrov decembra lani v Bruslju, slovenski predstavnik  gladko podprl zahteve italijanske živilske industrije v škodo potrošnikom«.

Prostovoljno shemo, ki je povsem v skladu z Evropsko zakonodajo, so že leta 2006 uvedli britanski trgovci na pobudo ministrstva za zdravje, s ciljem pomagati potrošnikom bolj zdravo izbirati, saj zaskrbljujoče narašča debelost ne le odraslih, ampak tudi otrok.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri