7 pasti, ki te pripravijo do (nepotrebnega) nakupa

1. 4. 2016
7 pasti, ki te pripravijo do (nepotrebnega) nakupa (foto: Profimedia)
Profimedia

Si se kdaj vprašala, zakaj za vraga si kupila tisto vijolično bluzo ali turkizno senčilo za veke? Resnica se skriva v tem, da so nakupovalni oddelki oblikovani tako, da zasužnjijo tvoje misli. Ne ujemi se v njihove pasti.

1 Zadržala si se pri vhodu

Zagotovo si opazila, da so dražje znamke postavljene v prvo nadstropje drogerij ali pa kar pri vhodu. Podjetja, ki ponujajo izdelke visoke kakovosti, si lahko privoščijo in dražje plačajo bolj opazen položaj v trgovini.

Več denarja, kot ga znamka porabi za pozicioniranje in oglaševalske kampanje, dražja bo cena dizajnerskega izdelka na prodajni polici. Če ne želiš zapraviti preveč, se napoti globlje v trgovino, ne da bi se ozirala levo in desno.

2 Shranjuj vzorčke

Večina znamk je pripravljenih podariti vzorčke svojih izdelkov, preden se odločiš za nakup. Če se ti z nakupom ne mudi, preizkusi izdelek in se šele nato vrni ponj v trgovino.

Včasih ti nekaj vzorčkov zadostuje tudi za dalj časa, zato pretehtaj svoje možnosti. Da ti ne bo, preden se boš odpravila na potovanje, treba zopet po nakupih, vzorce shrani, saj ti bodo takrat prišli še kako prav.

3 Ne bodi spontana

Izdelki, ki jih kupujemo po vzgibu, so vedno postavljeni pri izhodu ali blagajni. To so nepotrebni izdelki, ki jih potrebuješ samo v tistem trenutku, ko jih zagledaš.

Podobno je kot v trgovini s hrano, kjer ti rože in sladkarije ponudijo, medtem ko čakaš v vrsti, da bi plačala. Napiši si seznam stvari, ki jih potrebuješ, in se ga drži, da ti ne bo treba nadeti konjskih plašnic.

4 V višini oči

Dejstvo je, da so izdelki na police postavljeni glede na njihovo ceno. Dražje znamke so v višini tvojih oči, tiste, ki si jih lažje privoščiš, pa so bližje tvojim nogam. Lene stranke lahko zato potrošijo več denarja kot tiste, ki se jim ljubi pogledati navzdol.

5 Povohaj in kupi

Ti gredo prodajalci, ki se vzamejo iz zraka in te pošpricajo s parfumi, pošteno na živce? Žal so ravno oni skrivno orožje trgovin z lepotnimi izdelki. Prodajo dišav lahko povečajo za 35 odstotkov.

Podobno kot popusti, a ti posledično znižujejo vrednost znamke, ko se razprodaja konča. Če dišave prodajajo dejanske osebe, to poglobi čustveno vez, zato se izogni 'špricarjem', da bi se izognila skušnjavi.

6 Zaljubljena v blišč

Znamke prodajajo življenjski stil. Oblikovna podoba izdelkov in vitrin lahko v dveh tednih z nekaj zlatega stekla in leska prodajo dvigne za več kot 100 odstotkov. Pazi, da te pozlatitev ne premami.

7 Pazi se pritiska

V nekaterih trgovinah prodajalci dobijo odstotek provizije, ki se dvigne na dva, če njihov oddelek doseže želeno prodajo. Vsak dan dobijo nov izdelek, ki ga morajo ponuditi kupcem. Gre predvsem za nove izdelke v prodaji.

Tako ti prodajalci utegnejo predstaviti izdelke, ki sploh niso zate. Zavedaj se skrivnih namenov in premisli, ali ti določen izdelek zares ustreza.

Po predlogi Cassie Powney priredila Anamarija Lukovac

Preberi še: Ugledna slovenska klinika Zorman-Repež podarja lepotni poseg ali pa preveri 15 najboljših gospodinjskih trikov!

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ