14 nasvetov, kako se izogniti PREHLADU (ali se hitreje pozdraviti)

Trenutno ogromno ljudi smrka, kašlja in se bori s kakšnim drugim znakom prehlada ali celo gripe. Cosmo je zate zbral nekaj nasvetov, s katerimi se boš izognila prehladu (ali pa se hitreje pozdravila). Oboroži se z naslednjimi načini za ultimativno preživetje v sezoni prehladov.

14 nasvetov, kako se izogniti PREHLADU (ali se hitreje pozdraviti) (foto: Profimedia) Profimedia
4. 3. 2017

1. Jogurt za zajtrk

Iste žive kulture, ki v jogurtu pomagajo ublažiti prebavne motnje, lahko pomagajo proti prehladu. Študija leta 2011 pravi takole: ljudje, ki so uživali probiotike prek dopolnila ali fermentiranih živilih (kot sta, jogurt in kefir) je imela 12% manj okužb zgornjih dihal.

Druge raziskave izvedene v letu 2012 so primerjale dve skupini študentov, ki so trpeli zaradi prehlada: skupina, ki je uživala probiotični dodatek, je ozdravila dva dni prej od skupine, ki ni uživala probiotikov in imela simptome, ki so bili za kar 34% manj resni.

2. Odpri okna

Dan, preživet v zaprti zatohli sobi je za slabo počutje še slabše. To, da v sobo spustiš malce svežega zraka, bo odlično vplivalo nate.

Ali še boljša ideja: pojdi na sprehod. Telovadba ugodno vpliva na tvoj imunski sistem, ki ti lahko prepreči, da zboliš. Študija leta 2009 je pokazala, da ljudje, ki so telovadili štirikrat na teden po 45 minut ali več, so v sezoni grip in prehladov bili od 25% do 50% manj na bolniški kot ljudje, ki se niso gibali.

3. Pojej svoje zelenje

Poskrbi, da v svoje telo vneseš zadosti antioksidantov, ki lahko pomagajo v boju proti prehladu. Brokoli, ohrovt in zelje naj bodo na tedenskem meniju.

4. Stran od ljudi, ki kihajo

Seveda ti ni treba biti nevljudna, ampak ko bo naslednjič kdo kihnil v tvoji družbi, se obrni stran. Mikrobi, ki so v kašlju, ali kihu namreč lahko potujejo tudi do 6 metrov!

Ko bo torej naslednjič nekdo zraven tebe v avtobusu kihnil, se lahko preprosto presedeš, poskrbi pa tudi, da sama ne raznašaš mikrobov po zraku - vedno kihni ali zakašljaj v pokrčeno roko in ne v dlan, saj tako klice preneseš na naslednjo kljuko, ki se jo dotakneš ali na primer na računalniško tipkovnico.

5. Ne dotikaj se svojih ustnic

Če se neprestano dotikaš svojih ustnic je enako kot bi polizala vrata od stranišča - fuuuuj! Če se ne boš dotikala svojega obraza, lahko bistveno zmanjšaš nevarnost, da boš zbolela.

 Tudi če si redno umivaš roke, dotikanje predelov obraza kot so ustnice, nos in oči, ni pametna ideja. So namreč najpogostejša področja, preko katerih mikrobi vstopijo v telo.

6. Poskrbi za dober spanec

Če si neprespana, lahko še hitreje zboliš, zato poskrbi za dober, kakovosten spanec. Študija, objavljena v reviji Archives of Internal Medicine je pokazala, da so ljudje, ki spijo manj kot sedem ur skoraj trikrat bolj dovzetni za prehlade, kot ljudje, ki spijo vsaj osem ur.

7. Začni jemati cink

Lahko so to kapsule, ki vsebujejo cink, ali pa hrana, ki je bogata s cinkom kot je govedina, ostrige, raki, zarebrnica, indijski oreščki, čičerika, rdeči fižol in mandlji. Cink je mineral bistvenega pomena za celice imunskega sistema, poleg tega, da je dober za tvoj imunski sistem, povečuje tudi libido, pomaga pri zdravljenju ran in preprečuje vnetja.

8. Pij veliko tekočine

Ta je zelo osnovna. Tekočina je pri prehladih zelo pomembna, pomembno je, da piješ dovolj tekočine v obliki čajev, pomarančnega soka, ali piščančje juhe.

9. Pekoča hrana

To je dejstvo - čili in druge začimbe kot so kari, kurkuma in kajenski poper lahko pomagajo očistiti tvoje sinuse, prav tako pa izboljšajo odpornost. Pozimi jej veliko pekoče hrane in boš lažje preživela sezono prehladov.

10. Inhalacije z eteričnimi olji

Inhalacije so odlične, da odprejo dihalne poti, zato jih je priporočljivo delati večkrat na dan. Dodaj nekaj kapljic timijana ali olje evkaliptusa v vrelo vodo, nato pa dihaj v aromatično paro. 

11. Grgraj slano toplo vodo

Ta metoda res deluje. Sol pomaga ubiti patogene, zato grgranje tople vode s soljo zelo pomaga pri bolečem grlu, pa tudi če te grelo ne boli, je odlična preventivna metoda.

12. Skuhaj si kurjo juhico

Ta nasvet je dober zaradi večih razlogov - če se ne počutiš najbolje, je dobro, da v telo vneseš čim več tekočine, vroča juha bo blagodejno delovala na tvoje počutje, prav tako pa ima kokošja juha to 'moč', da upočasni gibanje belih krvnih celic, ki se bojujejo proti okužbam in tako preživijo več časa na delih telesa, ki jih najbolj potrebujejo. 

13. Pojej žlico medu

Med bo odlično deloval na tvoje boleče grlo, njegova debela in gosta tekoča znes bo razdraženo grlo pomirila

14. Poskrbi za čistočo

Ni potrebe, da postaneš germofob, ampak brisanje kljuk, ali pa prijemanje kljuk z rokavom v času sezone prehladov ni tako napačna odločitev.

Z rednim umivanjem rok se namreč zmanjša možnost širjenja bolezni, zato poskrbi za čistočo na vsakem koraku.

Priredila: Tjaša Kokalj Jerala (vir)

PREBERI ŠE: Poglej, za kaj vse je uporabna SODA BIKARBONA! in Postani punca svojih sanj!

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri