Razprodaje: Naj ti ne prodajo 'mačka v žaklju'!

9. 1. 2012
Razprodaje: Naj ti ne prodajo 'mačka v žaklju'! (foto: shutterstock)
shutterstock

Pričela se je zimska sezonska razprodaja tekstila in obutve.

A preden se v nakup zaletiš zaradi navidezno izmeno ugodne cene artikla, se ustavi in pomisli: 'Ali to zares potrebujem!'. Predvsem pa blago, ki te zanima, dobro preglej, da bi ti ne prodali kakšnega 'mačka v žaklju'.

Tudi na razprodajah le popolno blago!

In vedi, da te pri slednjem še kako ščiti zakon!

Za sezonske razprodaje tekstilnega blaga in obutve veljajo namreč določila Zakona o varstvu potrošnikov in Pravila pri sezonskih razprodajah tekstilnega blaga in obutve, ki jih je sprejela Trgovinska zbornica Slovenije.

V skladu s temi določbami in pravili velja, da:

  • se zimska sezonska razprodaja tekstilnega blaga in obutve ne sme začeti prej kot prvi delovni ponedeljek v mesecu januarju (letos je to 9. januar);
  • datum in trajanje sezonske razprodaje v posamezni prodajalni določi trgovec, vendar lahko razprodaja traja največ 60 dni;
  • podjetje mora razprodajo objaviti na krajevno običajen način, objava mora vsebovati podatek o vrsti blaga, odstotku znižanja in času trajanja tovrstne prodaje;
  • blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in znižano ceno;
  • če je odstotek znižanja objavljen v razponu (npr. od 30% do 50 %, ali do 50 %), mora najvišji odstotek znižanja (torej 50 %) zajemati najmanj eno četrtino vrednosti vsega blaga, ki je na razprodaji;
  • v primeru, da se trgovec ne odloči za sezonsko razprodajo, pa lahko ponuja popuste skozi daljše časovno obdobje. To so razne akcije, gotovinski popusti, popusti pri plačilu s karticami, ki jih izdaja trgovec ipd.

Kljub znižani ceni pa mora biti blago na razprodaji brezhibno, razen če ni posebej označeno, da gre za blago z napako.

Vračilo brezhibnega izdelka

V primeru, da si na razprodaji kupila izdelek, s katerim ni nič narobe, pa ga kljub temu ne želiš imeti, trgovec takega izdelka ni dolžan sprejeti nazaj. Od poslovne prakse vsakega posameznega trgovca pa je odvisno, kako bo obravnaval tvojo zahtevo. Če trgovec takšen izdelek zamenja ali ti izstavi dobropis, se to šteje za dober poslovni običaj.

Drugače velja pri nakupu po spletu, kjer lahko izdelek vrneš v 14 dneh, ne da bi pri tem navajala razlog za odstop od pogodbe.

Vračilo neustreznega izdelka

Potrošnik lahko za izdelek z napako uveljavlja vse zahtevke po Zakonu o varstvu potrošnikov ne glede na to, ali je bil kupljen v redni prodaji ali pa na razprodaji. Zahteva lahko popravilo, zamenjavo, delno znižanje kupnine ali pa vračilo celotnega zneska.

In če gre kljub vsemu kaj narobe?

Za nadzor nad upoštevanjem pravil, ki veljajo za sezonske razprodaje so pristojne lokalne izpostave Tržnega inšpektorata po Sloveniji.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord