Cosmopolitan Slovenija - Mlada, lepa in zabavna

september 2014
Povezana s Cosmopolitanom

Objavljeno na spletu •

Philips Fashion Week: Utrinki z okrogle mize o slovenski modi

V kinu Šiška je težko pričakovani teden mode odprla okrogla miza modnih strokovnjakov, ki so na enem mestu delili mnenja o položaju, možnostih in priložnostih slovenske mode.

Za eno mizo so sedeli najvidnejši ustvarjalci domačega modnega prizorišča. Končni epilog: slovenska moda se razvija in Slovenija postaja vse bolj pomembna tudi na svetovnem modnem zemljevidu!

Od Mure do idrijske čipke

Med drugim je pogovor tekel tudi o tipičnem slovenskem modnem kosu. Sanja Grcić o tem ni imela univerzalnega odgovora: »Vsak dan nekaj novega. En dan bom predstavila damske preurejene 'kekec' klobuke, naslednji dan nekaj povsem drugega.«

Marta Vodeb na drugi strani z odgovorom ni oklevala: »Tipičen slovenski kos? Sama pomislim na Muro, nostalgično blagovno znamko.«

Tudi Urša Drofenik se je na vprašanje odzvala lokal-patriotsko: »Meni se zdi tipična slovenska idrijska čipka, ki je še vedno premalo izkoriščena.«

Nostalgija študentskih let

Urša Drofenik je v nadaljevanju okrogle mize dodala, da je za oblikovalca pomembno, da spremlja tudi svoj osebni modni razvoj:

»Sama imam dobesedno garažo fundusa. Še iz študentskih dni in vse skupaj hranim in se mi zdi zelo lepo, ko pogledam za nazaj, kako sem takrat razmišljala.«

Ravno na študentske dni se je spomnil tudi priznani Zoran Garevski.

»Način izdelovanja Pletenin, ki jih izdeluje studio Draž. To je nekaj, kar je pobralo ogromno nagrad, v času ko je bila Urša Draž še študentka. Vedno, ko vidimo njihov kos, vemo da so to pletenine Draž.«

Slovensko zunaj meja

Oblikovalci so se razgovorili tudi o promociji slovenske mode.

Nataša Peršuh: »Ko potujem po tujini, se ne ubadam z vprašanjem kaj bi vzela seboj in pokazala. Jaz vedno nosim sama po sebi slovenske stvari. Sem živa reklama za slovensko modo.«

Poleg tega, dodaja, so pomembne tudi tovrstne okrogle mize, na katerih se ustvarjalci drug od drugega česa naučijo in dobijo veliko koristnih informacij.

»Moda ni samo moda. Moda ni samo obleka. Če je ne presežeš, postane samo obrt. Že modnih oblikovalcev je par milijonov, obrtnikov pa toliko več. Širina da identiteto,« je povedal Valter Kobal.

Za modo je pomembno, da se združuje in za oblikovalce, da si pomagajo, so se strinjali udeleženci.

Olga Košica: »Se mi zdi, da so nihanja prisotna povsod. Svoj čas so obrtniki zamrli, zdaj se znova vračajo, ampak dodajajo svojemu stilu tudi dizajn.«

Začetkov se je spomnila tudi Marta Vodeb in dejala, da je ključ do uspeha tudi ponujanje priložnosti mladim, neuveljavljenim, študentom ...

Modna revija še neuveljavljenih

In temu načelu tudi letos sledi Philips Fashion Week.

Enajsterica neuveljavljenih modnih oblikovalcev je danes dobila priložnost, da pripravi svoje modne revije. Prve fotografije in videoposnetke boš našla na uradni strani Philips Fashion Weeka:

Za Philips Fashion Week Domen Mavrič, foto: Aleš Pavletič

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri