Modne brvi in realnost

27. 3. 2003

Vtisi videnih manekenk nam letos napovedujejo mračen, zadimljen pogled, zato pa bodo police dekorativne kozmetike toliko bolj založene s svežimi roza in mareličnimi barvami.

Vsako leto spremljamo napovedi visoke mode, ki jih v Parizu predstavljajo že za vse leto vnaprej. Morda res lahko razberemo osnovne smernice mode, vendar pa so vizažisti tu le v vlogi kreatorjeve podaljšane roke in se kozmetične hiše z novimi videzi precej oddaljujejo od modnih pist. Letos lahko pričakujemo zares praktične in nosljive barve, za katere ni treba ravno diplomirati iz ličenja.

Sami se odločite, katere smernice vas bodo naredile zapeljivejše in kdaj jih boste uporabile. Mi vam svetujemo, da se za zadimljen pogled z modnih brvi odločite raje ob večerih, kadar je na sporedu parti, diskoteka ali kakšna bolj ekstravagantna zabava.

Zadimljen jutranji – ‘after parti’ pogled

Vsi, ki v modi kaj veljajo, so za sezono pomlad-poletje 2003 opremili svoje manekenke z ležernim, rahlo zamazanim pogledom z veliko črnine okoli oči. Nepoznavalec bi najprej pomislil na dolgo in naporno noč, v kateri ni bilo časa za odstranjevanje ličil. Nalašč pomečkane in skuštrane frizure bi simpatično povezal z že videno sliko svoje deklice, ki se je vsa mehka in voljna zbujala v njegovi postelji. Zato je mnenje, da se fantom tak videz ne zdi seksi, napačno.

Če želite posnemati videz Dolca & Gabbane, Gaia Mattiola, Anne Molinari, ni treba prebiti celega dneva v postelji z naličenimi očmi, da bi lahko z njim zvečer zapeljevale na zabavi. Ob trepalnicah nanesite le mehak črn ali kot premog rjav svinčnik in ga z drugo stranjo, kjer je mehka gobica ali čopič, zabrišite v mehko barvo. Za bolj bleščeč pogled lahko kar čez zmehčan rob razpršite zelo svetleče senčilo nevtralne bež barve. Majhni svetleči delci se bodo čudovito odbijali od vaših oči, hkrati pa bo linija mehkejša in s tem manj groba.

Vse, kar še potrebujete, so izdatno privihane in goste trepalnice. In ne pozabite! Zvečer si brez skrbi odstranite ličilo, saj lahko že zjutraj ponovite nekoliko zamazan pogled, in to z magičnim pridihom svežine.

Pomečkani in razkuštrani lasje

To je šele umetnost – da bi bele videti, kot da ste se valjale po senu, pri tem pa vam iz las ne bi štrlela slama, lasje pa bi se obenem svetili in sijali v soncu. Moški spol meni, da preveč urejena pričeska daje vtis zategnjenosti, mogoče celo prevelike natančnosti. Kako torej do umetne ‘skuštranke’?

Prvo pravilo je: kar koli delamo z lasmi, na koncu morajo ostati živi, igrivi. Ni lepšega občutka kot s prsti drseti skozi mehke lase. Zato se izogibajte preparatov – trdilcev, ki naredijo iz vaše glave trdo čelado. Postrizite se na različne dolžine, resasto, in to kar takoj, da bo vaš videz malo manj formalen. Še mokrim lasem dodajte gel ali peno za volumen, ki delujeta ob toploti, posušite se s sušilcem za lase, tako da se ves čas kuštrate, glavo pa obrnite navzdol.

Če so konice videti preveč štrenaste, uporabite silikonski preparat za konice. Če nosite frfru, ga še vedno posušite po stari navadi s krtačo. Če želite rahlo skodrane ‘špagete’, morate mokre lase razdeliti, kot da boste naredile drobne kitke, in jih zviti med prsti, na koncu pa jih spnite z lasnico. Za utrjevanje uporabite peno za lase. Zvitke posušite na zraku ali s sušilnikom, odstranite lasnice in jih razkuštrajte pri vrhu. Za večji sijaj predvsem suhih in barvanih las uporabite sprej za lesk.

Tokrat vam bodo svoje domislice za ličenje predstavili kar znani kreatorji, umetniki ličenja. Izbrali smo vodilne ustvarjalce kozmetičnih hiš Shiseido, Chanel, Clarins in Lancome. Vsak si je po svoje zamislil žensko te pomladi, pa vendar imajo smernice skupni imenovalec.

Nebeška lepota

Za uspehom Shiseidove dekorativne linije stoji Tom Pecheux, kreator palete barv, svetovno priznani vizažist, ki sodeluje s svetovnimi imeni visoke mode (Gucci, Prada, YSL, Ralph Lauren). V objektiv ujeto lepoto je dodal eden najbolj priznanih fotografov Mario Testino. Vedno enostaven in poseben stil nanašanja barv Toma Pecheuxa ima cilj v iskanju individualnosti in osebnosti s poudarkom na značajski lepoti vsake ženske. Že nekaj let zapored tako ustvari tri različne stile za tri različne vrste žensk. Letošnje skupno ime je Nebeška lepota, ki opeva angelsko lepoto enaindvajsetega stoletja.

  • Avant garde

Sladek, pa vendar značajski videz nam ponovno predstavi angelsko lepoto. Nebeško modra s sijočo belo ustvari čist, zračen pogled, ki diha.

  • Klasičen

Angelski vtis, ki odkrije nežno, sofisticirano in moderno žensko. Škrlatna barva z belo izraža eleganco in skladnost. Nežno se podaljša tudi na ličnice, kar poudari svežino in modnost.

  • Trendi

Iz nje puhti aura sreče in dinamike, ki ustvarja izjemno čutnost. Oči v tonih pomaranče in tople, od sonca obsijane polti. Bela senca ima nalogo s kontrastom še bolj poudariti zgornjo črno črto, kar pripomore k čutnemu, globokemu pogledu.

Bistvo Chanela

Ko je Heidi Moravetz vskočila fotografu Guy Bourdinu kot nadomestilo nekemu drugemu vizažistu, je delo tako dobro opravila, da so se zanjo trgali Helmut Newton, Peter Lindbergh, Richard Avedon in Irving Penn. Zadnja leta dela za Chanel v duetu z Dominique Moncourtois, dolgoletnim kreativnim direktorjem. Že nekaj časa prepletajo tradicijo Chanela z izbiro barvne palete, medtem ko način nanosa in struktura nosita pečat inovativnosti v prid enostavnosti uporabe in večplastnosti.

Letošnja paleta Essentiels de Chanel vsebuje osem barv, ki jih je Heidi Moravetz povezala s simboliko klasičnega stila Coco Chanel. Mademoiselle je ljubila zlato; ne zaradi vrednosti, privlačil jo je sij in odsev kovine. Uporabljala ga je za verige na torbicah in nakitu. Črno oblekico je uveljavila prav ona. Barva ji je pomenila neko zadržanost in eleganco. Srebrna se skriva v bizantinskih vezeninah haute couture (visoke mode) in drobnih okrasnih predmetih, ki so del skoraj vsake kolekcije.

Bela izhaja iz znamenitih biserov, od katerih se Coco nikoli ni ločila, in poudarjajo sijaj – blesk. Bež je osnovna barva, ki dovoljuje popolno svobodo izražanja. V njenih očeh je predstavljala mrežo, z vsemi odsevi in gibanjem. In končno rdeča, barva strasti. Mademoiselle je slovela po veliki rdeči torbi s težke džersi svile.

Vroča poletna sapica

Thibault Vabre, umetnik ličenja in kreator modnih smernic pri Clarinsu, kot alkimist, ki spreminja kamen v zlato, raziskuje žensko, njeno lepoto, in jo želi zadovoljiti. Živi v svojem širokem vrtu, v katerem dela kot vrtnar in umetnik v imenu lepote in za lepoto. Študiral je slikarstvo, pri katerem se je naučil vleči tanke fine linije, ki jih zdaj z lahkoto uporablja pri ličenju. Njegova natančnost je brez napak in tako zaznava dovršenost ženskega bitja in njeno željo po popolnosti. Zaupajo mu igralke, kot so Cathrine Deneuve, Isabelle Adjani in Fanny Ardant. Thibault je resnično prvi ‘džentelmen’ enaindvajsetega stoletja.

To poletje si je dovolil pobeg v oddaljene kraje in Clarinsovo linijo poimenoval po eksotičnih vetrovih sirocco, alize, zephyr in mistral, ki ne poznajo meja. Simbolizirajo svobodo in prostost. Tema prepleta tople barve, prežete s soncem in z lesketom. Prefinjene, lahkotne in koketne barve se prelivajo med seboj kot poletna sapica, obžarjena s sončnimi prameni. Na eni strani marelična, na drugi škrlatna se kljub neskladju spajata in dajeta očem očarljiv, sijoč in samozavesten pogled.

Super naravno

Fred Farrugia je pred nekaj leti zasnoval popolnoma nov videz Lancômovih izdelkov. Vizažist, ki je kreiral šminko za Jean Paul Gaultiera, Sonio Rykiel in Paco Rabanna, se je lotil ustvarjanja na nov in praktičen način. Opazoval je ženske: kaj imajo rade, kako nosijo šminke, katere barve jim najbolj poudarijo lepoto … Tako je ustvaril revolucionarni trio barv, ki se jih lahko uporablja za usta, oči in lica, meša med seboj in tako dobiva nove in nove razsežnosti.

Letošnjo kolekcijo Supernature je ustvaril po filozofiji odtenkov. Uporabil je samo naravne tone, se poigral z odsevi svetlobe in dobil čisto, nedolžno, otroško lepoto. Kdo bi si mislil, da bomo kdaj uporabljale svinčnik za risanje pegic, ki smo jih še pred kratkim hotele skriti?

Lancômova ličila se nanašajo kot druga koža. S prsti se poigravamo z barvo rožnate ilovice, peska, z marelično, bež. Imena barv sončni vzhod, sončni zahod, poljub sonca, obsijan s soncem, jutro, poldne in večer nam dajo vedeti, da so to res odtenki svetlobe, ki jo dobimo ob svežem, s soncem obsijanim dnevu. Nagajiv pogled skriva svojo zgodbo, zgodbo prebujene ženske, čutne in vabeče. Pol angel, pol hudič. Odgovore najdete v njenih nežnih očeh.

Ariana Vetrovec