Kako 'zapravljam' svoje življenje

27. 6. 2012

Pet deklet z različnih koncev sveta je Cosmu razkrilo, koliko na mesec zapravijo. Svoje navade primerjaj z njihovimi.

Angela Cornago, Rim, Italija

29, državna uradnica v pravni službi.

Letni dohodek: 15.800 €.

Mesečni izdatki: 1.100€

STANOVANJSKI STROŠKI:  460 € "V najemu imam sobo v trisobnem stanovanju v centru mesta."

STROŠKI: 390 € "Za živila porabim okrog 62 € na teden. Račun za mobilni telefon ni nikoli nižji od 30 €. Za druge račune (plin, elektrika, voda in dostop do interneta) odštejem okrog 100 € mesečno. Sem je vštet tudi strošek za čistilko, ki počisti enkrat tedensko. Globalne finančne krize še ne občutim, sem pa opazila, da so se zelo podražile cigarete. Zavojček zdaj stane 4,60 € in jaz kupim dva na teden.

HRANA: RAZLIČNO "Če bi želela prihraniti, bi si kosilo lahko prinesla v službo, ampak tega nikoli ne naredim. Nimamo kuponov za hrano, tako kot mnogo italijanskih uslužbencev, smo pa deležni posebnih ugodnosti v restavracijah v bližini pisarne."

DRUŽENJE: 70 € "Prihajam iz severa Italije, kamor se pogosto vračam, kar sploh ni poceni. V Rimu  rada hodim na razstave, vstopnice pa  se vedno vrtijo okoli 10 €. Zelo rada tudi nakupujem zgoščenke in knjige. S prijatelji se velikokrat dobim na t. i. veselih uricah, kar stane med 6 in 7 €, v ceno pa so vključeni tudi prigrizki, sledi obisk kina ali kluba. Kadar grem ven na večerjo (nekajkrat na mesec), grem običajno v picerijo."

NAKUPI: RAZLIČNO "Obožujem balerinke. Imam jih kar 20 parov. Moje najljubše so rjave, prepletene s satenom, dobila pa sem jih na razprodaji za 80 €."

VARČEVANJE: 0 € "V Rimu ne morem ničesar prihraniti. Sicer imam zgledno plačo – mnogo mojih vrstnikov zasluži manj –, vendar je mesto tudi zelo drago."

LUKSUZ: 115 € "Enkrat mesečno grem v kozmetični salon na nego obraza, pedikuro in voskanje, kar stane 100 €. Članarina za telovadnico, v katero zahajam, je 85 €."

Jessica Pizzo, New York City, ZDA

27, finančna svetovalka.

Letni dohodek: 58.600 €.

Mesečni izdatki: 2.530 €

STANOVANJSKI STROŠKI: 1.300 € "Najemnina za moj studio v prizidku na Upper East Sidu je 1.300 € na mesec."

STROŠKI: 270 € "V službo se vozim s podzemno, kar me stane približno 60 € na mesec. Drugi stroški (internet, elektrika) so okoli okrog 120 € na mesec, račun za mobilni telefon pa 90 € mesečno."

HRANA: 160 € "Zelo rada si kuham sama in za hrano porabim okoli 40 € na teden. Kadar lahko, raje izberem organsko pridelano hrano, razliko v ceni pa nadoknadim tako, da si kosilo vsak dan odnesem v službo. Obožujem peko kolačkov (thecupcaketologist.blogspot.com) in običajno vsak mesec naredim nekaj novih za svojo spletno stran, zato jih moram upoštevati v proračunu. Zunaj ne jem velikokrat, kadar pa, raje izbiram preprostejše restavracije."

DRUŽENJE: 640 € "Na tipičen večer (do trikrat tedensko) za pijačo in taksi zapravim od 30 do 40 €. Vsakih nekaj mesecev se udeležim teniškega turnirja in grem po turnirju na večerno zabavo. Za tak vikend zapravim od 200 do 240 €. 90 € porabim za mesečno članarino v fitnes centru. Na srečo lahko prek podjetja večino muzejev obiščem zastonj, zato ob vi­kendih pogosto zaidem v Metropolitanski muzej umetnosti ali v Guggenheim! Prijatelje imam tudi v Connecticutu (kjer sem odraščala), zato grem velikokrat tja. Življenje zunaj Manhattna je nedvomno cenejše!"

NAKUPI: 130 € "Vsako sezono za nova oblačila porabim manj kot 400 €, kupujem v trgovinah, kot sta J.Crew in Bloomingdales. Svoje novo stanovanje sem pred kratkim opre­mila s kosi, ki sem jih našla v antikvariatih ali na bolšjih tržnicah in jih nato renovirala. Tako sem ogromno prihranila."

VARČEVANJE: 0 € "Razen za varčevalni program podjetja, v ka­terem sem zaposlena, ne uspem prihraniti ničesar. Najemnina je previsoka."

LUKSUZ: RAZLIČNO "Vedno preveč zapravim za lase. Štirikrat na leto si privoščim pramene (vsako barvanje stane okrog 70 €) ter kupujem vedno nove in nove šampone. Malo sem obsedena z nego las, zato pri tovrstnih izdelkih nikoli ne skoparim in sem za takšne, ki jih uporabljam vsakodnevno, pripravljena odšteti tudi 15–25 €."

Denise Ali, Hong Kong

25, grafična oblikovalka in blogerka (superwowomg.com).

Letni dohodek:15.600 €.

Mesečni izdatki: 970 €

STANOVANJSKI STROŠKI: 150 € "Moj prispevek k najemnini je 150 €. Živim v hiši z mamo in sestro."

STROŠKI: 160 € "Vsak mesec odštejem približno 60 € za telefonski račun, potni stroški pa so kakšnih 25 € na teden. Vsak dan se v službo in nazaj peljem z MTR-jem (naša različica podzemne) ter taksijem."

HRANA: 115 € "Na teden za hrano prispevam 10 €. Med tednom jem zunaj, za kar vsak dan odštejem približno 4 €. Med mojimi najljubšimi hongkonškimi restavracijami sta Cantopop in Tsui Wah. Občasno si za kosilo kupim zdravo solato ali sendvič. Dobro pri tem, da delam v centru mesta, je, da je tržnica s svežim sadjem in zelenjavo blizu, zato se na poti domov tam ustavim po živila."

DRUŽENJE: 250 € "Če grem čez vikend ven, zapravim do 50 €. S prijateljicami gremo včasih na brunch, ki stane 15 €."

NAKUPI: 100 € "Običajno za čevlje in oblačila v trgovinah, kot sta Zara in H&M, in nekaterih lokalnih butikih zapravim 100 € na mesec."

VARČEVANJE: 200 € "Trudim se privarčevati od 10 do 15 % mesečnega dohodka. Varčujem za prihodnost ali za kakšno dražjo stvar, ki si jo bom morda zaželela."

LUKSUZ: RAZLIČNO "Zadnji dizajnerski kos, za katerega sem veliko zapravila, so bili čevlji Chloë Sevigny za Opening Ceremony, ki sem jih na razprodaji kupila za 180 €."

Siphokazi Nombande, Durban, Južna Afrika

32, socialna delavka.

Letni dohodek: 8.960 €

Mesečni izdatki: 665 €

STANOVANJSKI STROŠKI: 200 € "S prijateljico imava najeto stanovanje v centru mesta. Najemnina je 350 € na mesec, jaz plačujem 200 €."

STROŠKI:  65 € "V službo in domov grem peš, najvišji račun za elektriko in vodo do zdaj pa je bil 28 €. Vse plačujem z gotovino, kar je ceneje, pa še z obrestmi se mi ni treba ukvarjati. Za telefon vsak mesec porabim 36 €."

HRANA: 200 € "Kupujem hrano, ki ni predraga, a je hkrati sveža in zdrava. Živila kupujem v Pick n Pay, v eni najčistejših, a ne tako ugodnih verižnih trgovin v Južni Afriki. Zanjo odštejem od 50 do 100 €. Vedno kupim več naenkrat, pri tem pa pazim, da je rok trajanja vsaj tri mesece. Kupim polento, testenine, riž in meso, ki ga zamrznem. Zelenjavo kupujem tedensko, ker se hitro pokvari, zanjo pa odštejem okrog 5 €. Med tednom si kosilo naročim v restavracijah, kot sta Nando in Zulu Hut, kjer pripravljajo tipično afriško hrano. Običajno za kosilo odštejem 5 €."

DRUŽENJE: 190 € "Vsak vikend grem ven, kjer za hrano in pijačo zapravim od 30 do 45 €. Včasih mi je zjutraj žal, da sem toliko zapravila, a navsezadnje se živi samo enkrat."

NAKUPI: RAZLIČNO "Oblačila si kupim samo za posebne priložnosti. Enkrat na tri mesece se udeležim resnega dogodka, takrat tudi zapravim malce več. Nimam priljubljene trgovine, zato kupujem tam, kjer najdem kaj lepega in ugodnega hkrati."

VARČEVANJE: 0 € "Včasih sem veliko privarčevala, skoraj polovico svoje plače. Zdaj so oblačila in hrana tako draga (zaradi inflacije), da je težko kaj privarčevati."

LUKSUZ: RAZLIČNO "Rada imam lepo, kakovostno pohištvo, zato dajem na stran, da si lahko kupim kaj čudovitega. Za posteljo sem zapravila več kot 900 €, saj je zame postelja mesto, kjer se najbolj umirim. Poleg tega počitek potrebujem in si ga tudi zaslužim. Zdaj si želim velik televizor, zato bom morala spet začeti varčevati."

Naythar Abdulla, Dubaj, Združeni Arabski Emirati

28, karierna svetovalka.

Letni dohodek:62.000 €.

Mesečni izdatki: 4.400 €

STANOVANJSKI STROŠKI: 680 € "Sem sveže poročena in z možem sva se pravkar preselila v enosobno stanovanje v osrčju Dubaja. Na leto plačava približno 8.150 € najemnine."

STROŠKI: 380 € "Za gorivo odštejem okrog 55 € na teden, račun za elektriko je okrog 25 €, za telefon in internet odštejem 115 €, za cestnine pa 20 € na mesec."

HRANA: 480 € "Večinoma jem doma pripravljeno hrano in kosim šele, ko pridem iz službe. Dvakrat tedensko jem zunaj. Za restavracije zapravim okrog 80 € na teden, za hrano iz trgovine pa 160 € na mesec."

DRUŽENJE: 150 € "Z možem rada gledava filme, zato za kino zapravim 8 € na teden. Enkrat ali dvakrat na mesec si vzamem čas za obisk sorodnikov in prijateljev. Dubaj je znan po svojih nakupovalnih centrih, kjer se ljudje družijo. Dobim se s prijateljicami, z njimi pa grem po nakupih ali na kosilo (okrog 120 € na mesec)."

NAKUPI: 390 € "Največ denarja zapravim za ličila in nego kože. Nakupujem v Bloomingdalesu in Bootsu ter za to zapravim okrog 200 € na mesec. Vsaka dva ali tri mesece si kupim nova oblačila v trgovinah, kot so Zara, H&M, Mango in Topshop, in zapravim okrog 400 € (v tej številki je zajeta tudi abaja, moje tradicionalno črno pokrivalo)."

VARČEVANJE: 2.300 € "Pri mojih dohodkih ni težko kaj privarčevati, saj pazim, da denarja ne zapravljam kar v tri dni. V povprečju prihranim okrog 2.300 € na mesec. Varčujem, da si bom lahko kupila stanovanje."

LUKSUZ: RAZLIČNO "Ne skoparim pri negi za kožo, ličilih in osebni negi. Enkrat na dve leti greva z možem na potovanje, kjer si privoščim dobre hotele in veliko nakupovanja."

Fotografije: Osebni arhiv, Shutterstock

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ