Cosmopolitan Slovenija - Mlada, lepa in zabavna

oktober 2014
Povezana s Cosmopolitanom

Objavljeno v reviji •

Cosmo predstavlja: Punce, za katere v 'biznisu' ni ovir

Če misliš, da je podjetništvo rezervirano za moške, ker v njem deluje in uspe sorazmerno majhen delež žensk, se motiš. V poslu nismo punce prav nič slabše, le (pre)pogosto nam zmanjka poguma. Včasih že pri snovanju idej.

Ana Eterović: “Jutri lahko začnem nov projekt in vem, da mi bo uspelo. Uživam v tem, da me ni strah.”
Ana Eterović: “Jutri lahko začnem nov projekt in vem, da mi bo uspelo. Uživam v tem... (Foto: Alex Štokelj, Mateja Jordović Potočnik, Urban Modic)
Marina Bučar, 2nd Chance: 
“Ženske se modi ne bodo odpovedale. Trenutna situacija nam je torej pisana na kožo.”
Marina Bučar, 2nd Chance: “Ženske se modi...
Dobra vila Maja: 
“Težav ni, so samo izzivi. Vse 		lahko rešiš, le o možnostih 		razmisli in eno izberi.”
Dobra vila Maja: “Težav ni, so samo izzivi...
Anja Žagar: “Prednosti samostojne poti so zagotovo neizmerne možnosti za osebni razvoj in uresničitev samega sebe.”
Anja Žagar: “Prednosti samostojne poti so...

Mlade, simpatične, neustrašne in ...

Super uspešne na samostojnih podjetniških poteh.

Predstavljamo štiri punce s štirimi različnimi zgodbami, ki ti bodo, upamo, v navdih, spodbudo, pogum in podporo.

Ki ti bodo pomagale spoznati, da so vrata zaprta, dokler jih sama ne odpreš, in te prepričale, da z dobro idejo, pravo energijo in neomajnim zaupanjem vase ter v svoje sposobnosti resnično lahko uspeš.

Skratka, zgodbe, ki ti bodo dale misliti in zaradi katerih se boš morda odločila prve podjetniške korake narediti tudi sama. Uresniči svoje zamisli, pojdi sanjam naproti, bodi drzna, iznajdljiva, samozavestna in ne pozabi, da nikoli ni prepozno.

Če ne poskusiš, ne boš nikoli vedela, kako dobro je zagristi v lasten uspeh, ali ne?

Ana Eterović, Big Deal

“Biti šefinja je super.”

Ana je direktorica podjetja, ki upravlja prvi slovenski spletni portal za skupinsko nakupovanje in majhnim podjetjem pomaga priti do novih strank, kupcem pa do visokih popustov.

Na www.bigdeal.si vsak dan objavijo več ponudb za storitve ali izdelke z najmanj 50-odstotnim popustom. Ponudbe so časovno omejene, pogoj za uveljavitev tako visokega popusta pa je vnaprej določeno minimalno število kupcev.

"Zgodba Big Deala se je začela spomladi leta 2010. S kolegico Vano, ki je prav tako kot jaz Splitčanka, čeprav sva se spoznali v Ljubljani, sva že od samega začetka spremljali ameriško podjetje Groupon, ki je bilo prvo na tem področju.

Pomislili sva, da bi to lahko pripeljali v Slovenijo. Iskali sva nove izzive in imeli osnovno znanje – jaz obvladam prodajo in marketing, Vana pa oblikovanje in programiranje spletnih strani. Vedela sem, da bo ob redni službi to pomenilo ogromno dodatnega dela, ampak idejo sva res morali uresničiti.

Poslovni model je nastal v času krize in se zaradi nje tudi prijel, saj so ljudje postali bolj varčni. Kljub temu še vedno nakupujejo, a dobro premislijo, za kaj porabijo svoj denar. Pustila sem službo in danes na Big Dealu dela že sedem oseb.

Že ko sem bila majhna, sem bila pri igricah in drugih dogodkih rada med glavnimi. Mislim, da je tak potencial treba izkoristiti, vendar želja še ni dovolj. Biti moraš energičen, imeti karizmo in avtoriteto.

Z ljudmi je najtežje delati in za to so potrebna znanja s področja vodenja. Vesela sem, da sem odkrila ta svoj dar. Enako velja tudi za podjetništvo – podjetnik oziroma podjetnica si ali pa nisi. Nekateri imamo moč, da ustvarimo nekaj novega, drugi imajo raje stabilnost in varnost.

Na vsaki samostojni podjetniški poti obstajajo prednosti, na primer občutek, da delaš zase, si sam krojiš usodo, pridobivanje znanja in izkušenj ... pa tudi kup slabosti, a kolikor večje je tveganje, toliko slajši so uspehi.

Po izobrazbi sem komunikologinja in fakulteta me je usmerila v svet spleta in komunikacij, to pa me je pripeljalo do tega, kar počnem zdaj.

Pomembno se mi zdi poudariti, da imamo ženske kjerkoli, tudi na področju informacijske tehnologije, povsem enake možnosti za uspeh kot moški, saj smo enako sposobne in pametne. Predstave, da so nekatera področja za ženske, druga pa za moške, se mi zdijo zgrešene in stereotipne, saj je vse odvisno od posameznika."

Marina Bučar, 2nd Chance

“V Slovenijo sem pripeljala nov koncept trgovine.”

Številna popotovanja po svetu, nekajletno delo v oglaševalski industriji v Dubaju in velika ljubezen do mode so Marino pripeljali do ideje, da bi rabljena dizajnerska in vintage oblačila najvišjega cenovnega razreda – vrhunsko modo – lahko ponudila po dostopnih cenah.

Spremljanju trendov in stilskemu svetovanju prijateljicam je sledilo izmenjavanje oblačil in takrat se je zavedela, da lahko svojo strast izživi tudi v obliki posla. Tako je iz hobija nastalo podjetje 2nd Chance.

"Vedno sem veliko potovala, med drugim sem živela tudi na drugi celini. Opazila sem, da imajo ženske prepolne omare, hkrati pa vedno nove želje po lepih stvareh. To je strast, ki te zasvoji. V tujini že obstaja trend prodajanja oblačil, ki imajo po obliki in kakovosti še vedno vrednost, tudi če so enkrat ali dvakrat nošena.

Menjava in prodaja oblačil, ki sta najprej zaživeli v krogu prijateljic, se je uspešno širila naprej. Sčasoma sem ugotovila, da znamko 2nd Chance lahko razvijem, zato sem začela s promocijo prek spleta in organizacijo prodajnih dogodkov. Pojavile so se celo stranke in dobaviteljice iz tujine, kar je zanimivo zato, ker lahko Slovenkam ponudim kose, ki pri nas sploh niso bili naprodaj.

2nd Chance je res združitev mojega hobija, izobrazbe in poslovnih izkušenj, pa vendar gre za širši koncept. Ta se ujema tudi z idejo omejevanja potrošništva, h kateremu se svet čedalje bolj usmerja. Drugje tožijo zaradi zmanjšanja prodaje, sama pa imam vedno več dela. Zelo mi ustrezata svoboda in možnost, da sama uresničim svoje zamisli, v katere verjamem.

V ponudbi imam okrog tisoč kosov, ki so naprodaj za približno 40 odstotkov prvotne cene. Zavedam se, da je za nekatere to še vedno veliko, zato oblačila tudi izposojam. Mislim, da sem odkrila zmagovalno kombinacijo, v kateri so zadovoljne tako dobaviteljice, ki želijo nekaj prodati, kot stranke, ki iščejo dober in poceni kos.

Res je, da neke obleke ne morem zagotoviti v vseh velikostih, a moj izziv so kombinacije iz tistega, kar imam v bazi, ki jo nenehno širim. Zaupanje strank sem pridobila, ker jim znam prisluhniti in svetovati. Tistim, katerih okus že dobro poznam, pripravim stajlinge oblačil, torbice, čevljev in nakita, jih fotografiram in jim predstavitev pošljem kar po elektronski pošti."

Maja Debelak, Dobra vila

“Ni boljše šole, kot je življenje.”

Maja, ki jo večina bolje pozna pod imenom Dobra vila Maja, je izdelovalka nakita, kolumnistka, svetovalka, predavateljica in avtorica knjige ter zgoščenke Čarobnost življenja in vilinskih kart Metuljčic. Z ljudmi deli svojo zgodbo in jim poskuša pokazati, da lahko zaživijo drugače, lepše in srečneje.

"Zamisel o dobri vili je vzklila pred dvema letoma, ko sem ostala brez službe. Takrat sem se vprašala, v čem sem najboljša, in se lotila organizacije ustvarjalnih rojstnodnevnih zabav za otroke. Tega danes ne počnem več, ime, obdano s pozitivno energijo, pa je ostalo.

Ko sem bila mlajša, sem videla nekatere stvari, vendar nisem razumela, zakaj se zgodijo. Pri šestnajstih pa sem dobila svojo prvo duhovno knjigo in moje popotovanje se je začelo. Da se bom posvetila temu področju, sem vedela že od nekdaj, vprašanje je bilo le, kdaj bo napočil pravi trenutek.

Zase lahko rečem, da sem uspešna in v nekem smislu tudi podjetnica. Delo, ki ga opravljam, z mojo izobrazbo nima nobene zveze in ljudem želim tudi pokazati, da je dar, ki ga izkoristiš (ali ne), pomembnejši od šole oziroma fakultete.

Najraje predavam o tem, kako mi je uspelo uresničiti svoje sanje, in zelo blizu mi je ta prispodoba: pred našimi sanjami so rumena vrata, a preden pridemo do njih, moramo odpreti rdeča, modra, zelena vrata ... Tam nas čakajo informacije in znanje, ki ga potrebujemo na poti do rumenih vrat.

Posameznike poskušam naučiti, da morajo poslušati svoj notranji glas. Največ mi pomeni, če mi nekdo, ki je bil na mojih predavanjih, sporoči, da si je uresničil svoje velike sanje. Takrat vem, da sem na pravi poti in da opravljam svoje poslanstvo. To me še dodatno navdihuje in všeč mi je, da imamo vsi nekaj od tega.

Moj delovnik traja od jutra do večera – pomanjkljivost podjetništva je pač v tem, da je vse odvisno od tebe. Pogosto me telo ne dohaja, sem namreč polna idej, ki bi jih rada uresničila, zato si včasih želim, da bi imel dan 50 ur. Uživam tudi v tem, da si po svoje organiziram čas in v enem dnevu  počnem različne stvari, ker vedno potrebujem nove izzive.

Če se zgodi, da nisem delovno razpoložena, ali če potrebujem čas zase, si lahko privoščim sprehod v naravo, delo pa nadoknadim zvečer."

Anja Žagar, Zaupam vase!

“Največ mi pomenita svoboda in neodvisnost.”

Zaupam vase! je slogan in ime prvega centra za pospeševanje in razvoj ženskega podjetništva v Sloveniji, ki deluje pod Anjinim vodstvom. Skozi svojo podjetniško pot je spoznala, kako različni smo si moški in ženske pri ustanavljanju in vodenju lastnega posla. Da bi tudi ženske spodbudila k uresničevanju podjetniških ambicij in poslovnih idej, se je lotila izobraževanj in svetovanj prav po njihovi meri.

"Diplomirala sem iz ekonomije, vendar to ni vplivalo na mojo odločitev, da postanem podjetnica. Mislim, da podjetnik postaneš zaradi svoje osebnosti, želje po svobodi, ideje, življenjskega položaja ...

Zame je bila odločilna moja takratna osebna situacija, saj drugje nekako nisem našla primernega izziva. Začela sem si postavljati lastne cilje, poslušati sebe in se boriti za svoj uspeh. Tako zdaj predavam o podjetništvu, temperamentih, vodenju in prodaji ter izvajam poslovna in finančna svetovanja za posameznike in podjetja.

Začetki so bili precej težki. Pogrešala sem podporo in nekoga, ki bi me vodil skozi začetne ovire – te je po navadi tudi razlog, da se tako malo ljudi, predvsem žensk in mladih, odloča za podjetništvo.

Marsikdo meni, da uspeh pomeni čez noč zaslužiti veliko denarja, toda v resnici gre za dolgoročen proces, ki te izoblikuje, bogati in uči. Ko pa se pojavijo prvi uspešni rezultati, so začetne težave povsem pozabljene.

Po naravi sem ustvarjalna, nenehno se mi v mislih porajajo nove zamisli za izboljšave in spremembe. Življenje nam ponuja mnogo priložnosti, le pogum moramo imeti, da jih izkoristimo.

Prepričana sem, da se najuspešnejše zgodbe velikokrat rodijo ravno v najtežjih časih, ki prinašajo možnosti za napredek. Rada delam z ljudmi in najbolj me osrečuje, če lahko pripomorem k njihovemu uspehu, ob tem pa izkoriščam svoje talente, sposobnosti, izkušnje in znanja. Prav tako je odličen občutek, ko si svoboden. Neprecenljivo je, če lahko živiš od uresničevanja svojih idej."

Besedilo: Manca Kraševec, fotografije: Alex Štokelj (Ana, Anja), Mateja Jordović Potočnik (Maja), Urban Modic (Marina), ličenje (Ana, Anja): Nataša Zajc

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri