Junija bo znova zaživel filmski festival Kino Otok

16. 5. 2015
Film Vrnili se bodo travniki z univerzalno človečnostjo pripoveduje o podobnem času kot uvodni dogodek, o izmučenosti vojakov v zasneženih jarkih prve svetovne vojne. (foto: promocijsko gradivo organizatorja)
promocijsko gradivo organizatorja

V sredo, 3. junija 2015, v svoje drugo desetletje vstopa mednarodni filmski festival Kino Otok – Isola Cinema.

Njegovo enajsto izdajo bo uvedla slovesna filmsko-glasbena obeležitev lanskoletne stote obletnice začetka prve svetovne vojne z redko videnimi posnetki povojnega razdejanja.

Let nad bojnimi polji (En dirigeable sur les champs de bataille, 1919) obsega tri izbrane sklope filmskega gradiva, ki sta ga pilot Jacques Trolley de Prévaux in snemalec Lucien Le Saint med avgustom in septembrom 1919 posnela ob preletu zahodne fronte z zračno ladjo francoske mornarice. Prikaz razdejanja in uničenja, ki ju je pustilo pet let bojev med prvo svetovno vojno, nemo govori o nesmiselnosti morije in človeškega trpljenja in izraža nezadržno željo po premiku naprej.

Pretresljivi posnetki, ki so bili skoraj stoletje izgubljeni v arhivih francoske vojske, bodo na ogled ob živi izvedbi nove glasbene opreme Glauca Veniera in Micheleja Corcelle, ki bo ob tej priložnosti doživela svetovno premiero.

Dogodek producentov Kinodvor, Cineteca del Friuli, Kino Otok, Cinemazero je nastal v okviru skupnega projekta občin Ljubljana in Videm ter različnih kulturnih ustanov ('Storie in corso').

Dve generaciji italijanskega filma in pogled v kratkometražno soseščino

O nesmislu vojne, ki je ne bi smeli ponoviti, in o nekem drugem času, ki ga ne bi smeli pozabiti, v svojih filmih govorita tudi predstavnika dveh generacij italijanske kinematografije.

Prvi je velikan sedme umetnosti, Ermanno Olmi, ki se mu po letu 2012, ko je bila na ogled njegova Vas iz kartona (Il villaggio di cartone, 2011) Kino Otok tokrat poklanja z dvema zgodbama. Film z novejšo letnico, Vrnili se bodo travniki (Torneranno i prati, 2014), z univerzalno človečnostjo pripoveduje o podobnem času kot uvodni dogodek, o izmučenosti vojakov v zasneženih jarkih prve svetovne vojne.

Družinski mozaik Okoliščina (La circostanza, 1974) pa v prikazu življenja premožne milanske družine, ki je razpeta med stanovanjem v mestu, obmorsko vilo in kmetijskim posestvom, načne obča vprašanja, povezana s problematiko industrijske družbe, družinskih odnosov, komunikacije.

Olmiju se iz soseščine pridružuje predstavnik mladih, vzhajajočih imen, Giuliano Ricci, ki se bo predstavil z intimnim dokumentarcem Človek na Luni (L'uomo Sulla Luna, 2014). V njem prisluhne sardinskim ženicam, ki so preživele može in drugo sorodstvo in zdaj s pripovedmi o svetu sanj in duhov pričujejo o živahnem srečevanju svetov živih in mrtvih.

Iz soseščine prihajajo tudi avtorji kratkometražnih filmov, ki bodo v več sklopih zajeti v sekciji Dobri sosedje, obujeni iz zgodnjih let festivala Kino Otok.

Pri tem sosedje niso zgolj geografski pojem, temveč segajo precej dlje: do avtorjev in filmov, ki so nam blizu na kulturni ali povsem poetični ravni. Na sporedu bodo trije sklopi filmov štirih hrvaških avtorjev.

Hana Jušić in Sonja Tarokić raziskujeta tematike zlasti dekliškega vsakdana, ki je poln nepredvidljivih čustev, erotike, humorja in ženske senzibilnosti.

Program filmov Igorja Bezinovića razkriva duhovit, oster in natančen izraz, ki nam ponuja svež in brezkompromisen vpogled v družbeno realnost, Boris Poljak pa je eksperimentator, v katerem se skriva tudi avtor z antropološkim potencialom, saj s svojimi filmi raziskuje vedenje ljudi v specifičnih javnih prostorih.

V tej sekciji se predstavlja tudi Islandija, geografsko sicer oddaljena dežela, ki pa jo bo Kino Otok gledalcem približal prek tesne sosedske vezi z Mednarodnim filmskim festivalom v Reykjaviku. Njegova direktorica Hrönn Marinósdóttir bo v Izoli predstavila kratkometražno produkcijo, ki je tam še kako živahna, a pogosto ostaja v ozadju.

Program 11. Kino Otoka bo krivil prostorske in časovne koordinate, z oziranjem v preteklost in oddaljene svetove pa govoril predvsem o nas in nam tukaj, danes. V celoti bo objavljen na spletni strani http://www.isolacinema.org.

Novo na Metroplay: Filip Flisar iskreno o obdobju, ko je končal kariero: "Bilo je težko …"